K-Classic News GS,Tak |
작품이 일회성이 되는 데는 저예산이 원인이기도 하다.그러나 꼭 저 예산 때문에 작품이 일회성이 되는 것은 아니다. 정확한 소재와 잘 만들수 있는 기술이 있어야 한다. 경험이 필요하고 노하우가 중요하다. 자칫 공공의 지원이 실습 수준의 양적 방출이라면 되례 좋은 작품이 나가는데 걸림돌이다. 오늘의 포퓰리즘 현상이고 꽉막힌 고속도로처럼 혼돈만 가중된다.
마스터피스(mastrpiece) 화두를 들고 보니 걱정이다. 창작에 관객 개발이 전혀 안되어 있다. 초대권이 만연해 대중 오락물이 아니면 언감생심 티켓 팔기는 어렵다. 참으로 어려운 환경이다. 기존 방식으론 어림도 없고 특화된 마케팅이 요구된다. 사회 과학적인 측면에서 접근해야 할 것 같다.
상품의 내용도 달라져야 한다. 담아내는 그릇과 장소, 포장도 바꿔야 한다. 마스터피스만의 청중을 개발해야 하지 않을까? 이 콘서트가 어떤 유익을? 어떤 즐거움과 맛을 줄수 있는가? 기업의 명품과의 연계로 스폰서도 확보해야 한다. 파는 것이 어렵다면 초대형식이다. 특화된 청중들에게 특별 요리를 맛보게 하는 전략도 방법의 하나다. 음악은 귀로 먹는 음식이다. 창작 VIP 관객 개발이란 숙제를 풀어야 한다. 이제 마스터피스가 첫 걸음을 뗐으니 , 새 출발이 반의 시작이 아니겠는가! 어디서나 명품은 소통되고 설득력이 있어야 한다. 그래야 역사에 길이 남는 명곡이 된다.
Low budgets are also a cause of one-off works. However, low budgets do not necessarily make a work one-off. It requires accurate materials and good production skills. Experience is necessary and know-how is important. If public support is limited to quantitative release at the level of practice, it will hinder the release of good works. It is today’s populism phenomenon and only increases chaos like a congested highway.
I am worried when I hear the topic of masterpiece. There is no audience development at all in creation. Invitational tickets are rampant, so it is difficult to sell tickets unless it is mass entertainment. It is a truly difficult environment. Existing methods are not possible and specialized marketing is required. It seems that we need to approach it from a social science perspective.
The content of the product must also change. The container, location, and packaging must also be changed. Shouldn’t we develop an audience unique to masterpieces? What benefits does this concert provide? What kind of enjoyment and taste can it provide? Sponsors must also be secured through connections with corporate luxury brands. If it is difficult to sell, then it is an invitation format. One way is to have a strategy of letting a specialized audience taste a special dish. Music is food for the ears. We need to solve the homework of developing a creative VIP audience. Now that the masterpiece has taken its first step, isn't a new start the beginning of half the work? A masterpiece must be communicated and persuasive everywhere. Only then will it become a masterpiece that will remain in history for a long time.